Hushållsavfall

Urbasers kundtjänst

Har du frågor kontaktar du Urbasers kundtjänst direkt så hjälper de dig vidare.Telefon: 08-408 080 70E-post:kundtjanst.taby@urbaser.se Urbaser kan svara på frågor gällande abonnemang, byte till mindre eller större kärl, frågor om hämtdagar, hämtveckor, om du vill anmäla hämtning eller utebliven hämtning samt har andra frågor som rör sophämtningen.

Urbaser ny entreprenör för sophämtning i Täby från 1 april

Efter åtta år som Täby kommuns entreprenör för sophämtning lämnar Ragn-Sells över stafettpinnen till Urbaser. Från och med den 1 april ansvarar de för hämtning av rest-, mat-, grov-, el- och trädgårdsavfall.

Frågor och svar Urbaser

För dig som kund betyder entreprenörsbytet samma service som tidigare, det är endast nya fordon som hämtar ditt avfall. I samband med det nya avtalet kommer Urbaser gå igenom alla tömningsadresser och effektivisera körturerna för att minska transporter. För dig som kund innebär det att du kan få ny tömningsdag. Information om nya tömningsdagar kommer skickas ut till berörda kunder. Du behöver också tänka på att placera sopkärlet med handtaget utåt gatan och se till så att det inte är ett hinder för passerande.

Fakturering

I april får alla som har sophämtning fakturan för första kvartalet från Ragn-Sells som vanligt. I maj gör Urbaser sin första fakturering för april, maj och juni. Sedan faktureras du två gånger/år, i mars och september, likt tidigare år.Läs mer om sophämtningsavgifter: Sophämtning – Täby kommun (taby.se)

Nya kontaktuppgifter

Från och med 1 april ska du kontakta Urbaser om dina sopor inte har blivit tömda, om du har frågor om fakturor, om du vill byta ut ett trasigt sopkärl eller annat som rör sophanteringen. Kontakta Urbasers kundtjänst på: kundtjanst.taby@urbaser.se eller 08-408 080 70.